Pernod Ricard chce podle agentury prodat českou likérku Jan Becher

1. 4. 2014
Mezi zájemci by podle Reuters mohly být Stock Spirits Group, SPI Group a další společnosti, které podnikají ve východní Evropě. Zástupci firem Pernod, Stock Spirits a SPI se ke zprávě odmítli vyjádřit.
Pernod Ricard je druhým největším výrobcem alkoholických nápojů na světě. Podle jednoho ze zdrojů Pernod minulý týden poslal možným zájemcům dohodu o mlčenlivosti. Podle dalšího ze zdrojů první kolo nabídek má začít tento pátek.
Společnosti Pernod Ricard klesl za šest měsíců fiskálního roku zisk o dvě procenta na 839 milionů eur (23 miliard korun). Firmu poškodilo její silné napojení na Čínu, kde zásah vlády proti okázalému utrácení čínských státních úředníků výrazně snížil poptávku po koňaku. Slabý je však i výkon v Evropě. Mezi značky firmy patří koňak Martell, šampaňské Mumm či vodka Absolut.
JBKB ve fiskálním roce 2012/2013 skončila se ziskem před zdaněním 171 milionů korun. Proti předchozímu roku to byl pokles o 80 milionů. Nižší zisk byl důsledkem hlavně prohibice vyvolané v Česku v září 2012 sérií otrav; omezení prodeje alkoholu přišlo firmu zhruba na 100 milionů korun.